Редакційна політика

43 відповіді/ пункту/ абзацу про те, як ми працюємо:

1. Хто ми? Сайт 0642.ua заснували у серпні 2009 року, як частину всеукраїнської мережі міських сайтів CitySites. Це мережа незалежних довідково-інформаційних інтернет-ресурсів. Один із небагатьох прикладів того, що медіа в нашій державі може розвиватися як бізнес, і при цьому не належати політикам чи олігархам.

2. Мова написання – українська.

3. Для кого ми пишемо: для луганчан та мешканців Луганської області.

4. Яка наша мета: інформувати нашу аудиторію про актуальні події у місті та області, а також створювати якісний та унікальний контент на актуальні та цікаві теми.

5. Які є розділи на сайті: “Новини”, “Довідник”, “Вакансії”, “Афіша”, “Дозвілля” та “Оголошення”. Редакційна політика стосується саме розділу новин.

6. Структура власності: Інтернет-видання 0642.ua входить до мережі міських сайтів компанії CitySites.

7. Як з нами зв'язатися: Ви можете написати листа на електронну пошту [email protected]. Якщо вас цікавить розміщення реклами, то зв'язатися з рекламним відділом ви можете за телефонами: 098-286-94-85 або написавши на e-mail: [email protected].

8. Які ми маємо джерела фінансування? Сайт не фінансується політичними партіями, політиками, олігархами та іншими представниками великого капіталу, тому журналісти сайту вільно пишуть про всі новини та події, незалежно від того, хто є “головним героєм” їхнього матеріалу.

9. Сайт підтримує луганський малий та середній бізнес (звісно, котрий не знаходиться на окупованих територіях), розміщуючи інформацію про представників цих видів бізнесу та рекламу, отже, 0642.ua “живе” тільки на самоокупність від реклами.

Про рекламу на сайті

10. Ми не ставимо замовлення матеріалів під виглядом редакційного матеріалу – іншими словами, «джинсу». На нашу думку, це нечесно стосовно читачів. Тому всі комерційні матеріали обов'язково маркуємо.

На правах реклами ми розміщуємо матеріали з маркуванням:

  • «Офіційно» – для рекламних матеріалів міських та державних структур;
  • «Новини компаній», «Промо», «Партнерський матеріал/спецпроект», «Прес-реліз» – для новин партнерів сайту;
  • «Політичні новини» – для політичної реклами.

11. Відповідальність за зміст рекламної новини на сайті несе рекламодавець.

12. Журналіст не має права розміщувати рекламну статтю під виглядом редакційної. У такому разі за порушення редакційної політики сайту його оштрафують чи звільнять.

13. Редакція самостійно вирішує, які матеріали про бізнес можна розміщувати як редакційні. Це стосується рейтингів та оглядів розважальних закладів та закладів харчування. Тоді редакційний матеріал розміщуємо без маркування, а його зміст не вказуємо конкретні назви чи заклики скористатися послугами.

14. Якщо ви знайшли на нашому сайті комерційний матеріал, розміщений під виглядом редакційного, просимо повідомити це на електронну пошту редакції.

Принципи роботи редакції та критерії розміщення матеріалів

15. Кожну новину чи розгорнутий матеріал на сайті пише автор. Його ім'я вказано ліворуч угорі – щоб читач знав, хто для нього працює. Також про кожного співробітника редакції розміщено коротку інформацію та його електронну пошту для зв'язку.

16. Кожен автор перед публікацією повинен переконатися в достовірності інформації, що публікується ним, і перевірити джерела інформації.

17. Якщо журналіст припустився помилки – фактологічної, орфографічної чи стилістичної – і опублікував недостовірну інформацію, він зобов'язаний її виправити. Ми теж можемо помилятися, але при цьому маємо це визнавати та виправляти.

18. Ми не можемо називати людину хабарником або злочинцем до рішення суду. У такому разі в новині використовуємо слово «підозрюваний». Таким чином, редакція дотримується презумпції невинності.

19. Ми використовуємо маркування 18+ для новин та матеріалів, які містять текстову чи візуальну інформацію про насильство, трагедію, нецензурну лексику. Таким чином ми попереджаємо читачів, що інформація може зашкодити їхньому психологічному чи моральному стану. З тих самих спонукань ми не публікуємо фото та відео загиблих, а також оголені частини тіла без «замилювання». Якщо матеріал містить нецензурну лексику, ми попереджаємо про це маркування 18+ та відповідне формулювання.

20. Журналіст може публікувати фото неповнолітніх, але зобов'язаний «замилити» особу дітей. Відкривати їх можна у тому випадку, якщо неповнолітніх розшукує поліція, і дітей потрібно розпізнати на фото.

21. Ми не публікуємо редакційні матеріали з безпідставними звинуваченнями у злочинах без доказів. Якщо на редакцію подадуть до суду за матеріал без порушень редполітики, але той, хто не сподобався герою, компанія захищатиме позицію автора в суді.

22. Ми не публікуємо в новинах заклики до насильства, дискримінації та розпалювання ворожнечі, у тому числі повалення влади та приниження державних символів України.

23. У журналіста може бути своя думка щодо політичної ситуації у місті, області чи країні, але йому забороняється відстоювати позицію будь-якої партії, популяризувати її, маніпулювати інформацією чи перекручувати її щодо інших політичних партій. Аналогічна ситуація з релігійними чи особистими поглядами журналіста.

24. Якщо співробітник редакції був упередженим під час роботи, редакція припинить співпрацювати з ним. Журналіст не може зловживати своїм службовим становищем та користуватися ним для тиску та впливу. Також журналіст не може брати подарунки в обмін на замовчування чи зміну інформації на користь героя.

25. Ми не публікуємо плагіат, оскільки поважаємо працю колег. Ми можемо використовувати інформацію з іншого ресурсу, але обов'язково даємо на нього гіперактивне посилання. Якщо журналіст розмістив скопійовану інформацію під своїм ім'ям, ми вважаємо це крадіжкою та припиняємо співпрацю з ним.

26. Ми намагаємося бути неупередженими і дотримуватись балансу думок у матеріалах, при цьому використовуючи критичний підхід. Ми повинні у матеріалі опублікувати думки всіх сторін конфлікту, дотримуючись нейтралітету.

27. Ми поважаємо приватне життя, тому не називаємо прізвища причетних до адміністративних чи кримінальних правопорушень. Виняток становлять лише випадки, де інформація становить суспільний інтерес, або людина – публічна.

Джерела інформації

28. Ми намагаємося не узагальнювати людей під час написання новин та вказувати конкретне джерело інформації – людину чи організацію, якщо це колективне звернення. Якщо джерелом інформації виступає людина, ми вказуємо її ім'я, прізвище, і навіть посаду чи місце роботи.

29. Якщо ми публікуємо результати соціологічних досліджень, то у матеріалі обов'язково вказуємо, хто їх проводив, кого і де опитували, який метод опитування та яка похибка дослідження.

30. У кожному матеріалі посилання на джерело знаходиться у першому абзаці, зазвичай у другому реченні. Ми ставимо гіперактивне посилання із зазначенням конкретного джерела інформації. Для нас важливо, щоб аудиторія могла нам довіряти, тому можемо помічати інформацію як «Потребує перевірки», «Немає можливості перевірити», «Віриться насилу».

31. Інформацію про збір коштів на лікування публікуємо лише після того, як переконаємось у достовірності інформації. У новині обов'язково має бути копія діагнозу та висновків лікаря з печаткою та підписом. З метою конфіденційності інформації копії документів, редакція може залишати у своєму розпорядженні без публікації на сайті.

Цінності сайту

  • Ми за єдину та незалежну Україну.
  • Ми за дотримання законів та моральних принципів.
  • Для нас важлива свобода. Головний наш внутрішній цензор – не зашкодити.
  • Ми поважаємо право кожної людини на вибір бути таким, яким вона хоче, якщо це не шкодить моральним принципам та суспільству.
  • Постійний саморозвиток та прагнення вчитися.

Коментарі та інтерв'ю

32. Журналіст при зверненні за коментарем – по телефону чи під час заходу – повинен представитися співрозмовнику та попередити, що хоче взяти коментар під запис для того, щоб використати його у матеріалі. За потреби або на прохання співрозмовника журналіст має показати редакційне посвідчення з дійсною датою, печаткою та підписом редактора.

33. Перед початком інтерв'ю чи коментарем журналіст зобов'язаний попередити співрозмовника, що розмова записується з метою опрацювання інформації для матеріалу. Він може це робити лише після дозволу співрозмовника, який також потрібно записати на диктофон.

34. Перед публікацією інтерв'ю журналіст має відправити його на узгодження героя. Це необхідно для перевірки фактажу – назв, дат, послідовності подій, точності висловлювань. Герой неспроможна змінювати зміст фраз, смислів, стиль викладу матеріалу. Якщо співрозмовник вніс редагування в інтерв'ю, які змінюють його зміст і значення, редакція має право не публікувати матеріал.

35. Журналіст може не надсилати інтерв'ю на погодження, якщо сам герой відмовився читати текст перед публікацією – працівник редакції також має записати відмову на диктофон.

36. Журналіст не може змінювати зміст цитати: він має право змінити його стилістично чи синтаксично, зберігаючи при цьому зміст сказаного. Цитата у тексті у своїй чітко виділяється лапками із зазначенням наприкінці джерело (авторство) висловлювання.

37. При використанні слова «експерт» у новині чи авторському матеріалі журналіст повинен обґрунтувати експертність коментатора – із зазначенням імені, прізвища, посади та галузі, в якій спеціалізується співрозмовник.

Співпраця з читачами

38. Читач може повідомити новину до редакції, натиснувши на зелену кнопку з написом «Повідомити новину» вгорі праворуч, вказавши ім'я, контакти для зв'язку та фактажну інформацію. Ми постійно перевіряємо редакційну пошту та читаємо надіслані повідомлення. Ми можемо опублікувати надіслану інформацію, якщо вважаємо її соціально важливою та корисною чи цікавою для читача сайту. Ми не зобов'язані публікувати всі надіслані новини. Також редакція залишає за собою право частково або повністю змінювати текст без впливу на зміст повідомлення.

39. Ми «за» конструктивну критику та продуктивну співпрацю з читачами. Але ми також можемо видаляти коментарі на сайті та на сторінках соцмереж сайту, якщо вони містять образи працівників або інших читачів, рекламу, спам, ненормативну лексику, заклики до насильства, розпалювання ворожнечі, образу честі, повалення конституційного режиму.

40. Повідомити нам про помилку або друкарську помилку в новині або авторському матеріалі можна виділивши відповідний текст і натиснувши Ctrl + Enter. Ваше повідомлення надійде на нашу редакційну пошту.

Передрук матеріалів сайту

41. Ви можете цитувати матеріали на сайті без попередньої згоди редакції. Але в такому разі потрібно обов'язково надати посилання на нас. Для інтернет-видань це має бути пряме гіперпосилання на статті з цитатами, розміщене в першому або другому абзаці тексту.

42. Редакція залишає за собою право на заборону передруку матеріалу. Він позначається фразою «Повне чи часткове копіювання цього матеріалу без дозволу редакції забороняється та вважається порушенням авторських прав».

43. Правила редакційної політики діють з моменту їх опублікування на сайті. Також ми залишаємо за собою право змінювати чи уточнювати її.

Автор: Олег Скрипник, головний редактор компанії CitySites. Якщо у вас виникли питання щодо редакційної політики, напишіть на електронну пошту: [email protected]

Правила розділу Оголошення
Правила публікації оголошень