Особливості сучасних мостових кранів та їх застосування
Крани мостового типу в наш час широко застосовуються на вітчизняних підприємствах, адже з їх допомогою можна досить швидко і ефективно виконувати вантажно-розвантажувальні роботи будь-якого рівня складності. Крім того, їх також використовують для транспортування важких вантажів при здійсненні виробничих процесів і ремонті великогабаритної техніки. Різні модифікації мостових кранів можуть відрізнятися між собою за такими основними критеріями:
- конструкційні особливості;
- номінальна вантажопідйомність;
- ширина прогону;
- висота підйому вантажу;
- тип приводу (ручний або електричний).
За способом розміщення підкранових шляхів розрізняють опорні (https://kzpto.com.ua/uk/oporni-krani/) і підвісні мостові крани (https://kzpto.com.ua/uk/pidvisni-krani/). Мостові опорні крани відрізняються тим, що їх міст через ходові колеса опирається на рейки підкранового шляху, які закріплюються на опорах (колонах), розміщуваних уздовж прольоту. Такий вид мостового крана забезпечує максимальну вантажопідйомність (може досягати 100 і більше тонн), підвищену надійність і безпеку. Опорні крани можна встановлювати і в будівлях, і на відкритому повітрі.
У мостових підвісних кранів ходові колеса спираються на нижню полицю підкранового шляху. При цьому кранові шляхи кріпляться до капітальних конструкцій будівлі, де такий кран встановлений. Головне достоїнство цього типу кранової техніки - розміщення її на висоті, завдяки чому не віднімається корисна площа на робочому майданчику. Підвісні крани розраховані на роботу з вантажами, маса яких не перевищує 10 тонн.
За кількістю прогонових балок у мосту розрізняють однобалочні та двобалочні мостові крани. Мостові двобалочні крани (https://kzpto.com.ua/uk/mostovi-krani/) важче і дорожче аналогічних однобалочних аналогів, тому їх зазвичай використовують для операцій з вантажами масою понад 10 тонн, а також для експлуатації в середньому або важкому режимі.
За переміщення крана по шляхах відповідають мотор-редуктори. Вони передають крутний момент на ходові колеса, тим самим забезпечуючи рух підйомної машини. Також двигуном оснащений вантажний візок, що дає можливість переміщати вантаж уздовж (моста). Управління крана мостового типу передбачає кілька варіантів виконання (з кабіни машиніста, за допомогою дротового пульта або системи радіоуправління).
Кабіна кранівника встановлюється тільки на великих кранах, обслуговуючих великі робочі майданчики. Даний варіант має ряд недоліків, зокрема: обмежений огляд, необхідність додаткових витрат на кліматичні й опалювальні системи. Не варто забувати, що для обслуговування такого крана потрібно мінімум дві людини: сам машиніст в кабіні і стропальник, котрий працює з вантажем на землі.
Досить зручне управління краном - за допомогою дротового пульта. Цей варіант значно спрощує контроль над крановою технікою, але передбачає наявність вільного місця для переміщення оператора слідом за мостовим краном (на великих майданчиках). Радіоуправління – найбільш ефективний спосіб управління краном на відстані за допомогою джойстика або кнопкового пульта.
На флагмані українського кранобудування - Київському заводі підіймально-транспортного обладнання крани мостового типу, як правило, виготовляють за індивідуальними проектами, з урахуванням технологічних особливостей на тих виробничих (складських) ділянках, де їх планують експлуатувати.
Ціна мостового крана залежить від його конструкційних особливостей, експлуатаційних характеристик і комплектації. КЗПТО пропонує найбільш вигідні для замовників умови придбання кранової техніки в Україні. Подробиці - на заводському сайті.