
Снаряди під вугіллям: як окупанти використовують залізницю на Донеччині для транзиту зброї

Російські окупанти активно використовують залізничну інфраструктуру Волноваського району для військової логістики, прикриваючись цивільними вантажами.
Під виглядом постачання вугілля та будматеріалів через порт Маріуполя вони транспортують залізницею боєприпаси, навмисно наражаючи на небезпеку місцевих жителів. Журналісти Волноваха.City детально розібрали цю схему "живого щита".
Військовий вантаж у товарних потягах
Незважаючи на регулярні звіти окупаційної влади про "відновлення економіки" та зростання вантажопотоку, ці повідомлення часто слугують лише димовою завісою. Керівник Центру Вивчення окупації Петро Андрющенко оприлюднив докази використання товарних потягів для потреб армії РФ.
- Факт маскування: Зафіксовано вирушення ешелону з порту Маріуполя у напрямку Волновахи, де серед насипного вугілля були приховані ящики з військовим маркуванням.
- Свідчення: "Наші джерела стверджують, що мінімум два вагони завантажували ящиками з військовим маркуванням. Як від снарядів," — зазначив Андрющенко.
- Небезпека для цивільних: Така тактика є навмисною, щоб ускладнити далекобійні удари ЗСУ. Змішування військових та цивільних вантажів робить будь-який потяг, навіть товарний, потенційною військовою ціллю. У разі ураження чи аварії, детонація прихованих боєприпасів може мати катастрофічні наслідки для місцевих жителів.
Волноваха як ключовий логістичний хаб Приазов'я
Волноваха, яка до 2014 року була важливим залізничним вузлом, зараз перетворилася на головний розподільчий хаб окупантів. Росіяни будують замкнуту залізничну систему, інтегруючи до неї кілька стратегічно важливих точок:
- Станція Анадоль — "Буферна зона": Використовується як роз'їзд для відстою військових ешелонів перед відправленням на фронт, коли Волноваха перевантажена. Тут повністю відновлено колії для транзиту техніки з боку Донецька.
- Станція Карань — "Східні ворота": Ключова точка, де аналітики підтвердили відновлення мосту через річку Кальміус та гілки в бік Гранітного. Це забезпечує прямий вихід до російського кордону, скорочуючи шлях доставлення снарядів на 200–300 км в обхід Донецька.
- Станція Кальчик — "Ресурсна база": Рух відновлено для вивезення граніту з кар'єрів, який критично необхідний окупантам для будівництва нової залізничної лінії до Криму ("Таврія-2").
Партизанський спротив та удари ЗСУ
Попри ставку на залізничний коридор через Приазов'я, загарбникам не вдається користуватися інфраструктурою безперешкодно. Системна робота українських Сил оборони та підпілля робить цей маршрут вкрай небезпечним.
- Диверсія "АТЕШ": 28 вересня рух "АТЕШ" заявив про успішну диверсію на залізниці поблизу Волновахи, що тимчасово порушило графік постачання боєприпасів та техніки на Запорізький та Херсонський напрямки.
- Удари по скупченнях: Раніше ЗСУ завдали потужних ракетних ударів по скупченнях окупантів у районі Волновахи:
- Лютий 2024 (Трудівське): Удар ракетами HIMARS по шикуванню мотострілецької бригади призвів до втрат понад 60 загиблих окупантів.
- Січень 2025: Місцеві мешканці повідомляли про серію вибухів поруч із залізницею в межах міста, хоча наслідки приховувалися окупаційною адміністрацією..